blog NIT

VAŠ VODIČ ZA PAMETNE ODLUKE

blog NIT - VAŠ VODIČ ZA PAMETNE ODLUKE

Prednosti i mane ovog posla

 

Šta je JOŠ dobro da znate o MLM – Multi level marketingu?

MLM je skraćenica na engleskom za multilevel marketing i označava marketinški i prodajni program u kome učesnici (saradnici, distributeri) pribavljaju pravo da prodaju proizvode i regrutuju druge prodavce, s tim da su kompenizirani nekim procentom prodaje koju:mlm1

  • oni lično obave ili
  • obave ljudi koje su oni regrutovali.
MLM NIJE PIRAMIDA VEĆ MREŽA
Po principu piramide organizavana je:
vojska, zdravstvo, školstvo, sudstvo….
U MLM marketingu osoba ispod vas može zaraditi više od vas.

MLM je dobro primeniti:

  • kada postoji unikatan proizvod koji se ne može kupiti u slobodnoj prodaji (maloprodaji).
  • kada je proizvod kvalitetan i može da ostvari jaku percepciju kvaliteta u očima kupca;
  • kada je cena proizvoda dovoljno visoka da podstakne ličnu, direktnu prodaju;
  • kada posedujete ili imate pristup razgranatoj prodajnoj networking (umreženoj) organizaciji ili ste sami dovoljno umreženi ako počinjete “od nule”;
  • kada posedujete ili imate tim koji poseduje izvanredne organizacione i motivacione karakteristike.

MLM je organizaconi model direktne prodaje nastao zbog potrebe masovne prodaje proizvoda i usluga široke potrošnje. Cilj većine MLM kompanija je stvaranje mreže korisnika proizvoda ili usluga. Mrežni marketing razvija se geometrijskom progresijom. Zbog takvog naglog i brzog razvoja, primereniji je za veća tržišta – zemlje s većim brojem stanovnika. U malim zemljama kao što je naša, zbog manjeg broja raspoloživih potencijalnih saradnika – korisnika, ponekad se dešava pravi lov na njih, otimanje, vrbovanje i krše se osnovni kodeksi poslovnog ponašanja.

 

U razvijenom svetu MLM se uvažava kao industrija koja smanjuje posledice nezaposlenosti i pomaže u rešavanju brojnih socijalnih pitanja.

Glavne karakteristike dobre MLM kompanije su:

  • ·         MLM kompanija je potpuno legalna – registrovana!
  • ·         Prilikom ponude posla sponzori ne kriju infomacije o proizvodima ili uslugama koje se prodaju
  • ·         Proizvodi ili usluge su konkretni i imaju realnu upotrebnu vrednost!
  • ·         Seminari, predavanja i sastanci se ne naplaćuju, već su besplatni!
  • ·         Na seminarima se uči o proizvodima, komunikaciji, tehnikama prodaje i sponzorstva, a samo manji deo vremena se govori o zaradama!
  • ·         Ne obećavaju se lake i velike zarade bez rada.
  • ·         Ne obećava se brzi odlazak u penziju za par godina.
  • ·         Nije potrebno nikakvo veće ulaganje u posao.
  • ·         Proizvodi su legalno uvezeni (plaćena je carina i PDV).
  • ·         Cena proizvoda iskazana je u važećem cenovniku.
  • ·         Može se prodavati i pravnim (uz predračun) i fizičkim licima.
  • ·         Ugovorom su regulisani načini plaćanja i rokovi isporuke proizvoda.
  • ·         Saradničke provizije isplaćuju se isključivo preko žiro-računa saradnika.

Prednosti MLM su:mlm2

  • Niski početni troškovi (startup troškovi). Nema troškova oglašavanja, radite sa ljudima, organizujete motivacione i informacione radionice i promocije (jedini trošak je zakup prostora) i telekomunikacioni troškovi pozivanja ljudi.
  • Računate sa lavinskim ili domino efektom: jedna osoba će pozvati nekoliko, tih “nekoliko” drugih “nekoliko-nekoliko“
  • Niski troškovi distribucije. Nemate posrednike, agente ili distributere. Vi isporučujete proizvod kupcu ili vašem saradniku koji ga predaje krajnjem korisniku;
  • Direktna kontrola procesa i dinamike distribucije.

Nedostaci MLM-a su:

  • Imidž MLM-a je postao loš zahvaljujući problematičnim piramidalnim strukturama i organizacijama;
  • Lojalnost saradnika nije zagarantovana, oni se kreću u okruženju  (kompaniji,proizvodu) koji im donosi najveću zaradu.
  • Potreba za novim proizvodima (zasićenost tržišta). Suprotno popularnom verovanju, svaki građanin Srbije ne želi da poseduje magični usisivač ili magnetni broš ili lampu protiv bora. Ako ne želi broš, možda ima potrebu za filterom za vodu ili preparatom protiv ćelavosti ili tabletama za mršavljenje;
  • Potreba za novim saradnicima (zasićenost tržišta). Postojeći saradnici, i pored sveg svog napora, ne pokrivaju 100% potencijalnih kupaca (tržišta). Neki saradnici “ispadaju” iz sistema, tako da se zamena mora stalno vršiti.
  • Uvođenje novih saradnika