Hrono ishrana

Program je osmislio  (“prepisao” jedan od osnovnih principa kineske tradicionalne medicine) 1986. godine francuski lekar Alan Delabos koji je, prateći biološki sat tela, ustanovio da ključno pitanje nije šta jedemo, već kada. U ovoj dijeti na koju se može primeniti poslovica “doručkujte kao kralj, ručajte kao princ, večerajte kao siromah”, nema brojanja kalorija. Ovaj  savet mogu da primenjuju osobe koje nemaju ozbiljnih hroničnih zdravstvennih problema ali veoma ratko.

Jedno od pravila ovog načina ishrane je da svaku grupu namirnica jedemo u vreme kad je najviše možemo iskoristiti, što znači da iz nje dobijemo energiju umesto masti. Drugi uslov je pravilna kombinacija namirnica, a treći se odnosi na adekvatan razmak između glavnih obroka, koji bi trebalo da iznosi od četiri do šest sati.

Doručak je obavezan. U jutarnjim satima najaktivniji su hormoni i enzimi, koji od unete hrane prave osnov za dnevno funkcionisanje organizma i smanjuju potrebu za jelom tokom dana. I zato, prvi obrok treba da bude obilan, pa možete jesti šunku, kobasicu, jaja, sir, hleb, puter… Za ručak se jedu proteini, poput svinjetine, teletine, jagnjetine, ali bez ugljenih hidrata i hleba, dok je salata dozvoljena.

Za popodnevnu užinu birajte između voća, 30 gr crne čokolade ili kolača. Večera se takođe sastoji od proteina, ali lakših, poput ribe ili belog mesa uz zeleno povrće. Ako niste gladni, večeru preskočite.

“Dok zadovoljne žene širom sveta tvrde da su na ovaj način izgubile ne samo kilograme, već i celulit, hrononutricionisti ističu da ovaj režim ishrane nije dijeta, već stil života. Prednosti su, tvrde, mnogobrojne – od gubitka kilograma do rešavanja zdravstvenih problema kao što su povišen pritisak, holesterol, šećer u krvi.” Naravno ovakve izjave deo su marketinga i treba dobro razmisliti i konsultovati se sa stručnom osobom koja je upoznata i sa drugim načinima ishrnae a naročito kada već postoji neki hroničan estetski ili zdravstveni problem. Na osnovu iskustva pacijenata koji su mi se obratili nakon sprovodjenja ovog programa ishrane  mišljenja sam da ima elemenata koji zavredjuju pažnju ali i o kojima možemo polemisati.